در این مطلب سعی داریم درباره روز هالووین و جشن مربوط به آن و فعالیت ها و بازی هایی که در این روز خاص انجام می شود توضیح دهیم . این مقاله مناسب مربیان نقاشی و والدین برای شروع صحبت درباره جشن هالووین با کودکان نوشته شده است. در پست بعدی ایده نقاشی برای هالووین را به شما آموزش خواهیم داد.

طرح درس آموزش نقاشی

آشنایی با روز هالووین

هالوین، یکی از مهم ترین و هیجانی ترین جشن های دنیا به حساب می‌آید که در سی و یک اکتبر برگزار می‌شود. بدون شک همه ما با این جشن بزرگ که مردم در سراسر دنیا برگزار می‌کنند، کم و بیش آشنا هستیم؛ البته جشن هالوین، کمی با جشن های دیگر تفاوت دارد که تفاوت آن هم به خاطر ترسناک بودنش است.

مردم در این روز، لباس های ترسناک و عجیب به تن کرده و به خوردن شکلات و تزئین کدو های حلوایی می‌پردازند. البته هالوین در زمان های گذشته، جنبه مذهبی داشته و اعتقاد مردم آن زمان این بوده که ارواح در این روز به زمین آمده و  مردم برای اینکه از شر ارواح در امان باشند، به تغییر شکل می‌پرداختند تا توسط آنها شناسایی نشوند. امروزه مردم این جشن را فقط برای زنده نگه داشتن رسومات گذشته برگزار می‌کنند.

فهرست:

روز هالووین چیست

نگاهی به تاریخچه مراسم هالوین

هالوین، یکی از جشن های پر رمز و راز در تاریخ به حساب می‌آید. بسیاری از مردم، از تاریخچه این مراسم با خبر نیستند و صرفاً این جشن، بهانه ای برای شادی و سرگرمی آنها است. تاریخچه جشن هالوین، به بیش از دو هزار سال قبل بازمی‌گردد.

در اصل می‌توان گفت پایه گذاران اصلی هالوین، قوم سلتیک بودند که به عنوان اولین ساکنان جزایر بریتانیا به حساب می‌آمدند. این شب از نگاه مسیحیان در قرن نهم بعد از میلاد هم اهمیت بسیار زیادی داشته است؛ در واقع شب هالوین، شب قبل از 1 نوامبر است که در رسوم مسیحیان این روز به عنوان روز تمام قدیسین به حساب می‌آمده است.

هالوین توسط راهبان سلتی که دروید نامیده می‌شدند به وجود آمد و این مراسم را به جشنواره سامهِین (samhain) یا ساوین نامگذاری کردند. راهبان سلت اعتقاد داشتند که در این شب، دریچه بین دنیای مردگان و دنیای زمینی باز خواهد شد و این مراسم، جشنی برای به پایان رساندن تابستان و شروع روز های تاریک و سرد زمستان بود. حضور ارواح در این شب، کار پیش گویی را برای راهبان آسان می‌کرد و با این کار مردم به آرامش خاصی برای سپری کردن ادامه سال می‌رسیدند.

آموزش نقاشی کودک

چند مورد از فعالیت ها و بازی های مراسم هالوین

همانطور که گفته شد هالوین یکی از مهیج ترین شب هایی است که مردم طبق رسوم، فعالیت ها و بازی های سرگرم کننده بسیار زیادی را در آن انجام می‌دهند.

  • بازی با سیب :

یکی از جذاب ترین بازی ها در هالووین، بازی با سیب یا دوکینگ است. به اعتقاد مردم در زمان های گذشته سیب نشانه جاودانگی بوده؛ به همین دلیل در این بازی از سیب استفاده می‌کنند و سیب ها را درون آب ریخته و افراد باید بدون استفاده از دست، آنها را بخورند. مردم آن زمان اعتقاد داشتند اولین نفری که سیب را گاز بزند، بختش زودتر باز خواهد شد.

  • رسم قاشق زنی یا تریک اور تریتینگ :

در واقع این رسم همانند رسم قاشق زنی ما ایرانی ها است. در زمان های گذشته افراد فقیر در روز برگزاری هالوین، از مردم درخواست غذا می‌کردند و مردم به آنها شیرینی هایی که معروف به کیک روح است، می‌دادند تا آنها برای درگذشتگانشان دعا کنند. امروزه در این مراسم، کودکان به خانه های مختلف رفته و درخواست شیرینی و شکلات می‌کنند.

هالووین چه روزی است

  • خواندن قصه و دیدن فیلم های ترسناک :

یکی دیگر از فعالیت هایی که مردم در هالوین انجام می‌دهند، خواندن قصه های ترسناک و هیجان انگیز و دیدن فیلم های ترسناک است که سبب ایجاد هیجان بیشتری در بین افراد می‌شود تا بیشتر از این شب لذت ببرند.

  •  مراسم کاسه زنی :

در گذشته قوم سلت با پوشیدن کلاه و لباس هایی عجیب در هالوین، سعی می‌کردند از دید ارواح خبیث پنهان شوند و با ایجاد صدا و کوبیدن بر ظرف های فلزی که امروزه به کاسه زنی معروف است، تلاش می‌کردند که ارواح را بترسانند و آنها را دور کنند.

روز هالوین چه روزی است

کلام آخر

شما در این مقاله پاسخ سؤالاتی مانند هالوین چه روزی است و مراسم هالوین در کجا ریشه دارد را گرفتید. در کشور ما هم این رسوم به تازگی انجام می‌شود و در کل می‌توان گفت که جا انداختن رسوم غربی در کشور ما بد نیست و می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در ارتباط گیری مردم ما با کشور های دیگر داشته باشد. اما باید به حدی از رسوم غربی استفاده کنیم که فقط موجب سرگرمی و شادی ما شود و در رسوم دیرینه ما تأثیری نگذارد یا باعث فراموش شدن آداب قدیمی ایرانی نشود.

آموزش نقاشی به کودکان

منبع:

 ekado.ir

www.iranhotelonline.com