میخواهم  ابتدا بسته های آموزش نقاشی کودک را ببینم

آموزش نقاشی به کودکان  باید برای کودکان فعالیتی لذت بخش و مفرح باشد. هدف از آموزش نقاشی به کودکان تنها تربیت یک نقاش و هنرمند نیست بلکه دلیل اصلی آموزش نقاشی به کودکان و تشویق کودکان به نقاشی کردن، توسعه و تقویت توانایی مغزی و جسمی کودکان است.

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

آموزش نقاشی کودک

 اهداف آموزش نقاشی به کودکان

افزایش مهارت دست ورزی و هماهنگی فیزیکی

کودک از سنین پایین باید بتواند چگونگی استفاده از وسایل نقاشی و ایزارهای مختلف نقاشی را در آموزش نقاشی کودک تجربه کند. این اتفاق باعث بالا رفتن توانایی دست ورزی و نیز هماهنگی حرکتی بین دست و چشم کودک خواهد شد.

مهارت  استفاده از ابزار مختلف در نقاشی کودک

کودک باید به صورت تجربی تفاوت کار با آبرنگ، گواش، ماژیک و سایر لوازم نقاشی کودک را در دوره آموزش نقاشی کودک درک و کشف کند. باید فرصت استفاده و نقاشی کردن با قلمو و درک تفاوت آن با اثری که پاستل روغنی بر روی کاغذ باقی می گذارد را داشته باشد. استفاده خلاقانه از ابزار متفاوت نقاشی یکی از محورهای آموزش خلاقیت در نقاشی کودک است.

افزایش دقت به محیط پیرامون و مهارت خوب دیدن

 هدف دیگر در آموزش نقاشی به کودکان آموزش خوب دیدن است و فقط نه خوب کشیدن مدنظر نیست.  کودکان باید به جهان اطراف خود خوب دقت کنند و نقاشی ساده کودکانه خود را از محیط پیرامون خود نقاشی کنند.

افزایش اعتماد به نفس در کودک

آموزش نقاشی به کودک باعث افزایش مهارت کودکان در نقاشی کردن می گردد و هر چه این مهارت در کودک توسعه یابد به این معنی که او بتواند ابزار محتلفی را بشناسد و با لوازم گوناگون نقاشی کار کند و نقاشی های رنگارنگ و متنوعی خلق نماید به صورت خودکار اعتماد به نفس او افزایش خواهد یافت.

تأثیر آموزش نقاشی در رشد کودک

نقاشی کردن کودکان خردسال، نه تنها می تواند منجر به رشد و پرورش خلاقیت در آنها شود، بلکه سبب برانگیختن هوش و ذکاوت ، تحریک هوش و هیجان در کودکان و همچنین سبب پیشرفت و ترقی آنها در زمینه های دیگر می شود. هنگام شروع یک فعالیت نقاشی با کودکان خردسال، یک لحظه مکث کنید و به این فکر کنید که این کار، به رشد آنها در چه زمینه هایی می تواند کمک نماید.

اهمیت خلاقیت در تکنیک های آموزش نقاشی به کودکان

 بسیاری از والدین درباره خلاقیت نقاشی کودکان دچار حساسیت بیش از اندازه هستند و تصور میکنند که آموزش نقاشی کودک باعث ازبین رفتن خلاقیت نقاشی کودکان خواهد شد این در حالی است که نقاشی کودکان در سنین پایین به صورت طبیعی خود انگیخته است و هر چه سن آنها بالاتر رود و به دورن نوجوانی نزدیک شوند واقع گرایانه تر خواهد شد.

در آموزش نقاشی به کودکان استفاده ترکیبی از وسایل مختلف در صفحه کاغذ یا مقوا است که باعث ایجاد خلاقیت در نقاشی کودکان میشود. چسباندن تکه های کاغذ رنگی روی مقوا (تکنیک کلاژ) به همران رنگ آمیزی با گواش (تکنیک گواش در نقاشی کودک) یا استفاده از وسایل و میوه ها برای مهر زدن (تکنیک چاپ در نقاشی کودک) و سایر تکنیک های نقاشی کودک در آموزش نقاشی کودک باعث میشود که کودک به جای استفاده از یک ابزار مانند مداد رنگی با امکانات مختلف برای نقاشی کودک آشنا شده و از وسایل مختلف نقاشی استفاده نماید.

مزایای آموزش مجازی نقاشی کودک

بنابراین همانطور که توضیح داده شد آموزش نقاشی به کودکان فقط آموزش یک هنر به آنها نیست. نقاشی کودک نه تنها  باعث رشد و توسعه سلول های مغزی کودکان میشود و سمت راست مغز آنها را فعال می کند، بلکه از لحاظ شخصیتی نیز پایه های ایجاد یک اعتماد به نفس قوی را در آنها بنیان گذاری می نماید. 

بنابراین والدین باهوش و آینده نگر از سنین پایین، آموزش نقاشی به کودکان را نیز به عنوان یکی از اولویت های آموزشی فرزندشان در نظر گرفته و روی آن سرمایه گذاری می کنند.

در این روزها با توجه به توسعه فضای مجازی و ابزارهای آنلاین، دیگر نیازی به طی کردن مسیرهای طولانی در شهرهای پرترافیک در گرما و سرما ( و شیوع بیماری هایی مانند کرونا) برای ثبت نام فرزندان در کلاس آموزش نقاشی کودک نیست. 

استفاده از کلاس های مجازی  نقاشی کودک ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه و انرژی شما و کودکان راحتی بیشتری را در امر آموزش نقاشی ایجاد می کند و کودکان به راحتی در منزل و اتاق خود در حالی که به کلیه وسایلشان دسترسی دارند نقاشی یاد می گیرند.

یکی دیگر از ویژگی های آموزش آنلاین نقاشی کودک این است که هر کودک می تواند بارها و بارها یک ویدئوی آموزشی را ببیند و نکات مهم آن را مرور نماید.

 

در حال حاضر در کشورهایی که از نظام آموزشی پیشرفته برخوردار هستند استفاده از تکنولوژی های جدید در فرایند آموزش نقاشی کودک یک امر بدیهی است، و توانایی کودکان در استفاده از تکنولوژی از سنین پایین یک موضوع عادی به شمار می رود.

شما هم اگر می خواهید که همگام با سیستم های آموزشی پیشرفته حرکت کنید، بستر استفاده از  آموزش نقاشی کودک آنلاین را برای کودک خود فراهم بیاورید.

معرفی پکیج آموزشی نقاشی کودک آنلاین

این مسئله مهم است که مربیان، از تجربیاتی که در اختیار کودکان قرار می دهند، اطمینان کافی داشته باشند. والدین تصور می کنند، در آموزش نقاشی به کودکان، کودک باید از مهارت کافی برای طراحی و درست نقاشی کردن برخوردار شود، در حالی که،  مربی باید با نحوه ارائه ابزارها و لوازم مورد نیاز نقاشی منجر به پرورش مهارت های کودکان گردد تا آنچه را که می توانند خلق کنند. نقش مربی نقاشی کودک این است که مسیر را جهت یادگیری و ترقی کودکان هموار نماید، تا آنها بتوانند به تمام توانایی های خود دست پیدا کنند.

اینکه در طرح درس تنظیم شده توسط مربی نقاشی کودک او چطور می تواند کودک را نسبت به آشنایی با ابزار جدید و کار با آنها هدایت کند و برای او تجربه جدیدی ایجاد نماید دارای اهمیت بیشتری از خلق یک اثر بی نقص هنرمندانه است.

 

آکادمی نقاشی کودک فافا در حال حاضر سه دوره آموزش نقاشی به کودکان را به صورت مجازی، غیرحضوری و آنلاین ارائه می دهد، که مشخصات هر کدام را در زیر خواهید خواند:

 

دوره مقدماتی آموزش نقاشی به کودک با تکنیک نقطه و خط ( برای کودکان 4 و 5 ساله)

دوره مقدماتی آموزش نقاشی به کودکان 5 تا 7 ساله با رویکرد آموزش خلاقیت در تکنیک

دوره مقدماتی آموزش نقاشی به کودکان 7 تا 12 ساله با رویکرد آموزش خلاقیت در تکنیک

 

طرح درس آموزش نقاشی

دوره مقدماتی آموزش نقاشی به کودک با تکنیک نقطه و خط ( برای کودکان 4 و 5 ساله)

شامل 15 درس ( 3 درس رایگان هدیه)

توانایی کسب شده پس از کلاس مجازی آموزش نقاشی به کودکان

کودک با مفهوم نقطه و نقاشی با نقطه آشنا می شود

انواع خط را می شناسد و آنها را ترسیم می کند

خوب دیدن را یاد میگیرد

با رنگ های طبیعت آشنا می شود

یک تکنیک کار با آبرنگ را یاد میگیرد

تکنیک ترکیبی کار با آبرنگ و پاستل روغنی را یاد می گیرد

تکنیک خراش با پاستل روغنی را یاد می گیرد

تکنیک ترکیبی گواش و پاستل روغنی را یاد می گیرد

با مفهوم ابتدایی کلاژ آشنا می شود

تکنیک ماژیک و آب را یاد می گیرد

تاثیر نمک روی آبرنگ را مشاهده می کند

آموزش نقاشی به کودکان

دوره مقدماتی آموزش نقاشی به کودکان 5 تا 7 ساله با رویکرد آموزش خلاقیت در تکنیک

شامل 13 درس ( دو درس رایگان هدیه)

توانایی های کسب شده پس از دوره آموزش نقاشی برای کودکان 5 تا 7 سال:

• انجام 13 تکنیک مختلف نقاشی کودک
• افزایش مهارت دست ورزی و کار با قلمو
• آشنایی با چاپ و مهر برای خلق نقاشی
• آشنایی کار با آبرنگ و گواش
• آشنایی مفهوم عمق در نقاشی
• افزایش اعتماد به نفس

 آموزش نقاشی به کودکان

ویدئوی آموزش نقاشی به کودکان 5 تا 7 سال (آموزش تکنیک نقاشی به کودکان)

دوره مقدماتی آموزش نقاشی به کودکان 7 تا 12 ساله با رویکرد آموزش خلاقیت در تکنیک

دوره آموزش نقاشی برای کودکان 7 تا 12 سال، دوره ای مقدماتی شامل آموزش 18 تکنیک متنوع نقاشی برای کودکان 7 تا 12 سال بر اساس خلاقیت کار با ابزار های مختلف است.

در این دوره به آموزش نقاشی به کودکان 7 تا 12 سال خواهیم پرداخت. در این دوره مقدماتی 18 تکنیک متنوع کار با آبرنگ، گواش، پاستیل و کلاژ به کودکان و دانش آموزان آموزش داده می شود. لازم به ذکر است این دوره معادل سه ترم آموزش نقاشی محسوب می شود. در این دوره آموزش ها بر محوریت خلاقیت در استفاده از ابزار نقاشی برای کودکان و دانش آموزان مبتدی در سنین 7 تا 12 سال است. محتوای این دوره بر اساس افزایش علاقه و اعتماد به نفس کودکان و دانش آموزان تهیه شده است.

18 تکنیک جذاب در این دوره جمع آوری شده است که هنرجو را به نقاشی علاقمند نماید و باعث ایجاد ارتباط لذت بخش با فرایند نقاشی شود.

توانایی های کسب شده پس از دوره آموزش نقاشی برای کودکان 7 تا 12 سال:

آموزش تکنیک پاستل روغنی و آبرنگ

آموزش تکنیک ماژیک و آب

آموزش زمینه سازی با آبرنگ و کلاژ ساده

آموزش ساخت کاراکتر

آموزش کلاژ فضایی

آموزش تکنیک پاستل روغنی و گواش

آشنایی با الگو یا پترن در نقاشی

آشنایی با ترکیب رنگ مقدماتی

آموزش نقاشی به کودکان

ویدئوی آموزشی نقاشی به کودکان 7 تا 12 سال

معرفی لوازم نقاشی کودکان

برای آشنایی با لوازم نقاشی کودک و مقایسه قیمت ها مقاله لوازم نقاشی منتخب فافا را بخوانید. در این مقاله برای خرید لوازم مناسب از برندهای با کیفیت با قیمت خوب راهنمایی میشوید.

لوازم نقاشی کودک

معرفی مربی دوره آموزش نقاشی به کودکان


من فایزه عاقلی هستم مربی نقاشی کودک، دارای مدرک مربیگیری نقاشی کودک با اعتبار بین المللی از سامان فنی و حرفه ای و همچنین دارای مدرک مهارتی نقاشی درجه 1 از همان سازمان. در کنار کار نقاشی تصویرسازی هم انجام میدهم و تا امروز در چند نمایشگاه گروهی آثارم به نمایش درآمده است.

به خاطر علاقه زیادم به کودکان و هنر و احساس وظیفه برای تقویت مهارت های هنری کودکان به روش اصولی و درست در حال حاضر مشغول آموزش در این حوزه هستم. از جمله کارهای دیگری که در زمینه کودک و نوجوان انجام داده ام ترجمه سه جلد کتاب بوده است.

 آموزش نقاشی مجازی به کودکان

 

جالب است که بدانید آموزش هنر به کودکان در سطح بین المللی و در سایر کشورها دارای اهمیت زیادی است و خیلی متفاوت انجام میشود. در آن کشورها کودکان مثل سواد خواندن و نوشتن از کودکی در مسیر باسواد شدن در زمینه هنر حرکت می کنند.

برای ارتباط دایمی با من پیج اینستاگرامم را فالو کنید 

آموزش نقاشی به کودکان

دوره آموزش نقاشی کودک